Wednesday, September 24, 2008

Persiapan Raya

Tinggal lagi 7 hari jer kan kita nak menyambut hari Raya..so camner ngan persiapan?Tahun nie adalah tahun ke-2 saya berhari raya bersama suami.dan tahun pertama saya beraya bersama anak,Dhia Farhana Zahra..putri saya yg baru berusia 7 bulan.Tak sabar rasanya beraya tahun nie bersama anak dan suami..persiapan raya saya untuk tahun nie terover sudah..hehe..baju raya saya..lebih kurang 4 pasang..husband saya lak lg over..6 pasang..anak nyer pun lebih laa..ada 2 pasang baju kurung dan lain2 baju untuk jalan2..mst comei anak saya d pagi rayakan..Raya tahun nie saya,suami dan anak akan menyambut di rumah mak mertua di Serendah,Selangor..

Wednesday, August 13, 2008

My Family

Inilah family saya..Saya gembira dengan kehidupan saya sekarang,punya suami yang baik dan anak yang comel...Buat masa sekarang nie saya dan suami tinggal berjauhan,saya dan anak tinggal bersama family saya diPort Klang manakala suami pula tinggal dirumah mak mentua diRawang,kami terpaksa tinggal berjauhan diatas sebab kerja..suami berkerja di Rawang manakala saya di Port klang..Saya berharap kehidupan saya akan menjadi lebih baik di masa akan dtg..InshaAllah..Doakanlah kebahagiaan dan kesejahteraan kami sekeluarga..Amin..

Wednesday, August 6, 2008

Doa Dari Seorang Isteri

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosaku yg telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berilah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berilah aku sifat kasih sesama insan
Ya Allah
Sekiranya suamiku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untukku terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing aku di titianMu
Kau kurniakanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suamiku ini adlah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti hati dan perasaannya
Sekiranya suamiku ini jodoh yang dirahmati olehmu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya
Tetapi Ya Allah
Sekiranya suamiku ini ditakdirkan bukan untuk diriku
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniamu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena
Ya Allah
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku dan Kau juga yang Maha Mengampuni Segala kesilapan dan keterlanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku ingkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu
Ya Allah
Kuatkanlah hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allahku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniaMu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu
Ya Allah Ya Tuhanku.
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang Solehah
Isteri yang sentiasa dihati
Amin,amin Ya Rabbal Allamin
JADIKANLAH DAKU SRIKANDI
PENYEJUK DI MATA..
PENAWAR DIHATI..
DI DUNIA DAKULAH PENYERI..
DI SYURGA MENANTI DAKU BIDADARI..

Friday, August 1, 2008

welcome to my blogger


Assalamualaikum..kepada sahabat-sahabat aku yang dsayangi.Aku cipta blog nie khas untuk korang lebih mengenali aku,anak,suamiku,famili dan kehidupan aku..semoga dengan terciptanya blog aku nie terubatlah rindu dendam korang kat aku erkk..hehehe..i rite u read only k..any comment juz leave a message @ e-mail me ok..zasssss