Saturday, September 26, 2009

Salam Aidilfitri(Saya Beraya dalam Pantang)

Salam lebaran,kepada semua rakan taulan di mana sahaja anda berada..lama juga saya menyepikan diri dlam blog ini..hehe..bukan apa saya skrg sgt bz mnguruskan anak kecil saya yg baru nak masuk 3 minggu dan menguruskan diri saya yg dlam proses berpantang..Org tua2 kata proses semasa berpantang lepas bersalin nie sgt penting ianya melibatkan dalaman seorang wanita..dan kesan penjagaan yg baik akan dapat dirasai bila kita dh meningkat 30an ke 40an..kalau x diikut proses berpantang nie,kita para wanita nie akan menyesal seumur hidup..so kalo sygkan rumahtangga dan nak suami sentiasa sygkan kita ikutlah nasihat org tua2 niekan..x rugi..Nak diikutkan nafsu mkanan diHari Raya fuh..x bleh tahan beb..dgn air gas,air tin,lemang,kuah kacang,kuih raya,huhu..bleh amik bau je..dugaan2..hati kena kuat melawan hawa nafsu..Alhamdulilah..saya mmg cukup jaga pmakanan saya..kalo saya rasa nak makan someting saya mst tnya dulu sama ada bleh makan ke tidak makanan tu..ialah takutlah jgk nak main hentam je makan apa2.. Raya tahun ini,saya x dpt beraya sakan..cian jgk kat suami n Dhia..inshaAllah tahun depan kami dpat beraya bersama2..anak lelaki sayapun dh besar masa tu dh masuk 1 tahun..mst sonokkan..

No comments: