Friday, March 25, 2011

New Baby"Dhia Farissa Zahira"

Alhamdulilah,saya telah selamat melahirkan anak yg ke-3 pada 18/03/11 hari jumaat,pada pukul 6.17am..betul2 selepas azan subuh di Hospital Selayang..Syukur ke pada Allah,kelahiran kali nie sekali lagi dipermudah melahirkan anak ke3 saya..Nak cerita pasal saat2 cemas saya,masa tu kat rumah pada kul 5.00am sedang saya nyenyak tido tetiba terasa bunyi poops diikuti pengaliran air yg banyak kuar mengalir di tilam empuk saya..terkezut beruk saya dibuatnya..Allah dah tiba masa saya nak bersalin ni..takde plak saya rasa sakit contraction dh lps pecah ketuban..saya menjerit memanggil hubby.."bang air ketuban dah pecah.."kelam kabut saya dan suami bersiap2 blur sekejap..hahah..nasib baik beg baju saya dan baby dh ready..capai barang semua..pastu kejutkan plak 2 org anak saya Dhia & Raziq yg sedang lena..apalagi melalak2 anak2 saya dikejutkan pagi2 buta..hubby telefon mak suruh amik anak2 saya kat rumah.sedih sangat saat nie bila meninggalkan dan mendengar anak2 menangis memanggil "mama"..nasib baik mak dan abah saya dekat..pastu saya dan hubby bergegas ke hospital..dlm perjalanan ke hospital...hubby pasang emergency signal..so main langgar je lampu isyarat..nasib baik jalan clear x de jammed..ye la baru kul 5.30am kan..kalo waktu lain..jalan nak ke Hospital nie mak oiii jammednyer x ingt...so sesampai je saya jam kul 6.00am di perkarangan Dewan Bersalin..hubby daftar masuk dan saya dibawa naik keatas..masa nie sempat saya minum minyak selusuh yg dibekalkan oleh mak saya,dan sapu sikit kat perut..saya memberitahu nurse yg saya dh rasa nk meneran..so dorang check bukaan serviks..nurse jerit kat staffnurse yg sedang check ibu2 ngandung yg sedang tunggu masa nk bersalin..kelam kabut je saya nengok..suruh get ready bawak saya ke labour room coz bukaan saya dh 9 cm..huhu cepatkan..nurse suruh saya tahan jangan teran dulu..huhu..leh ke nak tahan2 kalo dh rasa nk teran sgt?..confuse2...Alhamdulilah selepas azan subuh dengan 2 kali teran,saya selamat melahirkan...thanks kat suami tersayangg coz menemani saya dan memberi sokongan masa saya melahirkan.."thanks sayang"..dan jga nak ucpkan tima kasih kat mak dan abah saya coz jaga anak2 saya semasa saya nak bersalin..


Akhirnya terjawab sudah anak perempuan yg saya lahirkan..ialah selama 9 bulan saya wat checkup scan..baby x nak tunjuk asik tutup je..nk bagi surprise betul..ramai yg kata saya ngandungkan anak lelaki..dorang tgk bentuk fizikal perut saya yg agak runcing ke depan..x kisahlahkan asalkan baby sihat dan saya pun sihat.saya bersyukur sgt segala berjalan dengan lancar dan dipermudahkan masa melahirkan..huhu now masa untuk saya maintain kembali...Selamat berpantang ye Puan Nadia...chaiyok2..

1 comment:

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. selamat semuanya.. Tahniah yer.. sedap nama baby..