Thursday, May 19, 2011

Baby Farissa 2 month

18.5.11~genap farissa 2 bulan seperti biasa tiap2 bulan kena g check up..so ari ni mama g ngan baby je abah x dapat cuti coz dh bnyk cuti sebelumnya..Dhia dan Raziq mama tinggalkan kejap wif opah..huhu..haru biru kalo kakak ngan abang farissa ikut sekali..x terkejar lak mama nnt..appointment kul 10 am..so 9.30 dh  rumah  kul 9.55 sampai kat klinik serendah... berat baby farissa dh naik 4.8 kg..bnyk jgk naiknya dlm masa 2 bulan..x meragam langsung masa menunggu turn nk injection..sepanjang masa bf  dan sleeping beauty..:)dh smpai turn for injection terus2 buka mata dan menangis,cam tau2 je nk kena inject..hihi..masa inject apa lagi melalaknya x ingt..nasib lah kejap je..tuk pengetahuan semua,ini adalah pengalaman saya yg pertama pegang anak masa injection,anak2 saya Dhia dan Raziq dulupun x pernah sekalipun saya pegang dorang masa injection saya duk jauh2 je..mak dan hubby saya yg selalu take turn..saya sgt penakut ok,ntahlah bknnya takutkan injection tu..cuma rasa x sanggup je nk dengar anak2 nangis kesakitan..inipun saya kuatkan hati utk berhadapan ngan situasi ni..Alhamdullilah saya berjaya mengatasi sifat takut saya ini...itupun berkali2 saya motivate diri sendiri k..hihi..pengajaran utk menghadapi ketakutan ialah kena hadapi situasi apa yg kita takutkan itu..inshaAllah kita x kan takut lg selepas itu..sentiasa berani menghadapi risiko..anak2 juga memainkan peranan..membuatkan kita berani demi kepentingan mereka...
farissa 2 month

1 comment: