Thursday, May 19, 2011

Penyimbah Asid


Inilah gambaran (fotofit) wajah suspek kes simbah asid yang  dikeluarkan oleh pihak polis.Tertera No Telefon Rakan Cop utk di Hubungi .


Hati-hati dengan Penyimbah Asid guna motosikal di Kuala Lumpur dan Selangor.


Update:

13-5-2011 ~ Seorang wanita berumur 30-an yg memandu kereta dengan cermin tingkap terbuka disimbah sejenis cecair yg menyebabkan kegatalan badan tetapi tidak melecur.Kejadian itu berlaku lebih kurang pukul 8.45 pagi di seksyen 10,Wangsa Maju,Kuala Lumpur.Suspek yg dilaporkan menaiki motosikal jenis EX5 tidak dapat dipastikan sama ada mempunyai kaitan dengan kes2 sebelum ini.

Dalam berita The Star yg menyatakan bahawa kes penyimbahan asid oleh penjenayah yg menggunakan motosikal kerap berlaku di sekitar Selangor dan Kuala Lumpur skrg ni..

Semenjak 2 Mac 2011 hingga 7 Mei 2011 dilaporkan lebih 20 org mangsa yg terkena simbahan asid bermula dengan cikgu dan 8 org murid sekolah rendah di SK Bukit Bandaraya di Bangkung,Bangsar dan yg terbaru di Persiaran Titiwangsa yg melibatkan seorang wanita dan anaknya berumur 1 tahun yg berada di rumah.

Lain2 kawasan yg terlibat dengan simbahan asid (Taman Bandaraya,Brickfield,Pudu,Pusat Kuala Lumpur,Titiwangsa dan The Mall)Jalan Tun Sambanthan,Pintu belakang sekolah,Jalan Sultan Abdul Samad,Jalan Conlay,Jalan Pudu Lama dan berhadapan Shopping centre,Jalan Putra.Satu kes di luar Kuala Lumpur/Selangor berlaku di Jalan Mantin, Negeri Sembilan

Dalam berita di Tv3 pula,polis menyatakan bahawa kejadian ini dilakukan oleh penunggang motosikal dan masanya adalah malam pada waktu kerja dan pagi semasa hari minggu.Target adlah wanita.so diharapkan sentiasa kita berwaspada dan hati2 dengan kejadian simbah asid ini ok.

No comments: