Tuesday, July 6, 2010

Aktiviti baru kakak

abah saya dan kakak wif moto baru

Petang smlm saya singgah umah mak,saje la lepaks2..sambil2 duduk2 bersantai kat luar umah..kakak lak main2 kt laman umah..atuknya balik dengan moto baru...isk2 moto bapakku dh macam org muda2 lak..hehehe..kata makku mak seganlah nak naik moto tu...atuknya ajak kakak round2..pastu dia lak round2 wif adik dia dengan basikal,dia tolak je..pandai kakak jaga adik..(masa nie dia x bagi mama tolak langsung basikal adiknya)oklah saya biarkan dia tolak basikal adiknya..saya follow dia daripada blkg je.

-
-
-
-
-
-
-


masa nie tunggang langgang bwk..
-
-
-
-
-

-
menjelang mlm lepas sembahyang Magrib..atukknya start nak mengaji dtg kakak dok kacau atuknya mengaji..so atukknya tnyalah kakak nak ngaji tak...kakak nakkk ngaji atuk...so opahnya siapkanlah dia pakaikan tudung,amikkan muqadam rehal..duduklah kakak ngaji ngan atukknya...abah saya menggunakan sistem IQRA bermulalah rutin baru kakak iaitu Mengaji.
-
-
-
-
-
sebelum ngaji baca doa dulu...masa nie kakak mintak atukknya ajar berulang2 kali,sampailah kakak sendiri ckp dh sudah atuk...barulah atukkya benti...*muka bdk excited nak ngaji*

P/S:kakak dh request,mlm2 dia nak ngaji ngan Atuk @ Opah..tnya ngan hubby bleh x kakak start ngaji..hubby dh bagi green light..kata hubby kalo dia dh minat dan nak belajar benda baru biarkanlah...Ingt time saya dan adik2 dulu abah ngajar ngaji sgt tegas takut saya adik-beradik..tp smua cepat pandai..seingat saya blum darjah enam lagi saya dh katam quran

No comments: